Sunday, April 19, 2009

pesta buku~

meh aku cerite mengikut kronologi ape yg blaku...



1. hm ak sampai agak awl la gak..but org da ramai gile da..haish..aku da tasuke crowded2 nie en..terpaksa la merempuh org ramai..yg ak tak puas atinye..sume nk jdi selfish, jalan slow gile, bwk stroller anak n bakul trolley yg mcm g pasar tuh, tgh jln ramai2 nie blh plak stop n mungkin die fikir "eh mane arah tujuku??", main sms tgh2 jln..hahadoi..budak ilang brape ramai!! dgn bdk skola lagi..ak da tatahan bile smpai booth gempakstarz..rempuh je sume bdk2 tu semata2 nk bli komik!! dpt la 3..yg lain da ade kat umah so takyah bli bnyk2..dpt la free bag, penanda buku, n badges..

2. slps ke booth ana muslim..kitorg di thn oleh sorg akak nie..ak nk blah but maryam tersangkut so ak terpaksa patah blk...


akak: kejap2..sekejap je nk tunjuk nie..cara cpt blaja english (cassette tak silap aku)


maryam: takpelah tak minat


akak: sbb ape??sbb tade visual??bosan bila dgr jeh??


aku: (apehal minah nie??)


akak: cluz english korg tade visual gak kan?


maryam: ha ah


akak: ha tak bosan plak kan??


aku: da mmg cluz tu wajib kot..(taulah ak nie suke menjawab..haha)


akak: ye..tp student skarang banyak jd penganggur..kenape??sbb tak pandai bhs Inggeris..oklah..cube ckp restaurant


maryam: resteraunt..(slang camni kan??ha..die mmg pandai english pon)


akak: roti dlm bhs inggeris??


maryam: bread (weyh maryam bdk culinary la..ofcoz la die taw sebut betul2)


aku da buat muke tak puas ati..huh!!ade lagi die merepek tp aku tak hingat..haha~

akak:takpelah tak berminat..~

kesimpulannya d cnie..die hingat kitowg nie bodo ke hape!!bak kate maryam: aku tunjuk slip exam aku baru taw..yea die mmg pandai..jgn cabar die..haha

3. lps da abes bli 3 komik n maryam bli agak bnyk gak la..kene tahan lagi..damn!!

akak: nah buku..free..ambiklah

aku: erk takpelah

akak: ko tataw tunku abdul rahman menteri ke brape..nah ambk!!

maryam pon ambk la dgn muka cam bengang campur marah campur terkejut..so dlm sesak nk klua tu aku ckp kuat2..

aku:weyh knp sume org ingat kite bodoh ha??

maryam: ntahnye..heish..(nada tak puas hati dgn kejadian2 yg blaku..haha)..mcm la kitowg nie bangang tahap cipan menteri punye susunan pon tataw!!

4. judin swoh tgk pancaindera..nazmi klua paper pancaindera!! haha cluzmate gua!! klua plak bhgn kacak bergaya!! tak tahan....tapi ade kemajuan..gd 4 him~~

lupe lak..mase RTM interview mamat sorg nie..die sroh bg komen pade penganjur pesta buku nieh..blh plak aku terdengar die jwb "sy harap aktiviti spt ini dijalankan stp tahun" standard la jwpn kan tp BOOK FAIR NIE MMG STP THN LA!!..duh..manusia2..haha~

dat's all~

2 comments:

Azar Azman said...

judin suro tgk nazmi. x boley blah. haha

Azar Azman said...

judin suro tgk nazmi. x boley blah. haha